är veckans tema i Blommig Fredag och
precis som tidigare hittar du fler bidrag på temat hos bloggen Bland bladlössoch rosor.
Just
nu känns sommaren mer än avlägsen. Snön har klätt in min lilla värld med ett
tjockt, fluffigt och vitt täcke och vackert är det, särskilt när solen får snön
att gnistra.
Visst finns sommaren i tankarna och
jag har börjat planera. Har gjort en inventering av vad som finns kvar i
fröpåsarna från förra året, skrivit upp namn på, för mig, nya bekantskaper som
jag stött på och gärna skulle vilja odla och dit hör den ljust smörgula ringblomman’Snowprincess’ och tomaten ’Indigo Pear Drops'. Detta är ingen smygreklam för Impecta ;-))
Bohuslän-Dalslandskretsen inom STA
anordnar riksmöte i Uddevalla 17-19 juni nästa år, ingen sommardröm kanske, men
en trädgårdshändelse som jag ser fram emot.
Under
1980-talet var jag väldigt förtjust i att odla grönsaker. Under 1990-2000-talen
tog perenner, buskar och träd över men nu är jag snart tillbaka till 80-talets
passion med att kunna skörda egenodlade grönsaker, plocka stora buketter av
luktärter, astrar, ringblommor och zinnior.
Att uppleva
många soliga och varma dagar tillsammans med barn, barnbarn och goda vänner
under körsbärsträdet, få sand mellan tårna
och många, många lata ensamma stunder
på klipporna med en bra bok är kanske något som bara kommer att finnas i just mina drömmar, men att ha möjlighet att drömma kan ibland vara nog.
Trevlig helg!

















