tisdag 30 augusti 2022

Augusti är snart slut - månadens bild.

Kvällarna har blivit kyligare och mörkare, 


trädgården har fått en annan doft, en blandning av jord och floxen som fortfarande blommar. 


Höstcyklamen och tidlösor börjar titta fram men ändå känns det som om vi fortfarande har sommar.


Vitlöken har torkat och fått flytta in, tomaterna mognar och de två slanggurksplantorna producerar mängder med gurka, nästan för många tycker jag ibland. 


I stället för potatis, den fick flytta till moraset, har jag odlat plockblommor i grönsakslandet och blivit nästa bortskämd av att hela sommaren kunnat omge mig med många och stora blombuketter.


Månadens bild
 30/8.

Länkar till TrädgårdsFägring och önskar fortsatt fin sommar!

3 kommentarer:

  1. Hej Birgitta!
    Härliga trädgårdsbilder. Anemonen är fin, väntar på att min skall börja blomma, men det kanske inte blir något i år. Planterade dem förra året, får vara glad att de överlevt. Färgsprakande blombukett, har också plockat många zinnior och andra blommor till buketter.
    Ha det gott (Marika

    SvaraRadera
  2. Visst är det förändring i luften och jag upplever att det är skönt. Ännu så sitter jag några timmar i solstolen när jag är klar sen eftermiddag. Det känns lyxigt så här sent. Och det fungerar nog ett tag till om solen vill visa sig, jag får ta med en filt bara.

    Jag har nog glömt skriva på messenger men STORT tack för enormt fina snödroppslökar. De kom en torsdag och planterades samma dag :) Nu ser jag fram emot vår.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Så smukke billeder fra din august-have. Det ser ud som om du har haft stort udbytte af din køkkenhave, og den store buket er fantastisk! Månedens billede er en dejlig symfoni af grønne farver og strukturer.

    Hilsner fra Ulla

    SvaraRadera