måndag 20 juli 2015

På besök i en rosenträdgård.

För någon vecka sedan besökte vi, min man och jag, Anne-Marie på Orust. Hon har en stor vacker trädgård med mycket rosor.



























Många av alla de rosor som växer där har hon själv tagit fram för hon är mycket bra på att få rosensticklingar att rota sig.










































Solen sken från en klarblå himmel och vi blev förförda av både blommorna och dofterna.






























Tyvärr blev ingen översiktsbild särskilt bra och inte minns jag namnen på alla rosorna heller, men nog är de fina ändå, eller hur?








































Själv är jag förtjust i Ausinrosor och med hem hade vi tre stycken. De får bli kvar i sina krukor ett tag till innan de kanske får sin plats i trädgården. Först måste jag ju bestämma mig för vad som maken skall gräva bort ;-))


6 kommentarer:

  1. Härligt med rosor, håller med om att Austinrosor är något alldeles extra. Synd att de inte vill funka hemma hus mig. Planterat många som inte överlevt tyvärr. Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Trevligt att besöka bloggvänner, men hu så jobbigt det kan vara att gräva bort. Läckra bilder.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Åh så vackra bilder o rosor :) Måste åka till Ann-Marie någon dag, de bilder jag har sett från hennes trädgård ger mersmak :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Underbara rosor! Kan bara hålla med om att Austinrosor har en särskild plats i hjärtat. Hos mig åkte 15 st nya ner i rabatterna i våras, blommar ljuvligt nu.
    /Gunilla

    SvaraRadera