onsdag 3 juli 2024

Blåklockorna på berget blommar och vitlöken är skördad. 


Drygt 100 st som säkert kommer att räcka hela vintern samsas nu med Vrams Gunnarstorpsrosen där de hänger på tork. 

Hänger på tork gör också potatislöken som jag planterade i höstas. Den kommer ursprungligen från Ätliga Trädgården


De 4-5 lökarna jag började med för några år sedan har nu blivit riktigt många. Brukar välja ut de allra största och spara dem som sättlökar. Till hösten kommer jag säkert kunna plantera fler än 30 st. Här använder jag potatislöken som scharlottenlök.

I stället för både potatislöken och vitlöken har jag idag sått dill och sommarmorötter. Just dill kan jag inte ha för mycket av i frysen. Hoppas nu bara det också kan bli lite morötter innan vintern är här.

Fortsatt fin sommar!

1 kommentar:

  1. Blåklokker er så søte! Bra hvitløkavling som blir godt å ha utover året.

    SvaraRadera