torsdag 23 september 2021

Septembercyklat på Gotland.

Hemma igen efter en dryg vecka på Gotland tillsammans med goda vänner och allas våra cyklar. Just min cykel, en Elora från Cresent fungerade tråkigt nog inte alls under veckans senare cykelturer. Anledningen enligt cykelaffären i Stenungsund idag verkar vara ett tillverkningsfel i kontrollboxen. Ett för tillverkaren känt fel som mer eller mindre 'stulit' dessa dagar från mig, tycker jag nu när jag vet varför cykeln förmodligen inte fungerade.

Under de första dagarna däremot fungerade den perfekt, inte minst när vi efter ett mycket inspirerande trägårdsbesök cyklade norrut från Bläse, 

mot Graustäde fiskeläge och runt delar av Blå lagunen, 


ett kalkbrott där människor har huggit sten i hundratals år och som idag är vattenfyllt och en mycket populär badplats med klarblått, nästan turkost vattnet.

Under veckan på Gotland fick vi möjlighet att besöka två privatträdgårdar. Att bara med ett telefonsamtal eller ett meddelande via Instagram bli hälsade välkomna till nya, inspirerande och spännande trädgårdar tackar jag STA för. Medlemskap i Sällskapet Trädgårdsamatörerna öppnar upp för mycket.

Återkommer senare med bilder från trädgårdarna vi fick besöka.

PS! Redan fått tillbaka min cykel med ny kontrollbox. Hoppas nu den fungerar perfekt igen.

2 kommentarer:

  1. Hej Birgitta!
    En cykelsemester på Gotland låter helt fantastiskt, men det är klart då vill man ha en fungerande cykel. Ett känt tillverkningsfel låter inte kul, hoppas det löser sig. Ser fram emot inlägg från trädgårdarna.
    Ha en skön helg /Marika

    SvaraRadera
  2. Trist med cykelproblemen! Men du fångade ljuvliga motiv och som vanligt väldans bra dessutom. Trädgårdsamatörerna är en bra förening och visst öppnader det många dörrar att vara medlem.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera