söndag 13 augusti 2017

Förra söndagen

kom vi hem efter en tredagars trädgårdstur till Skåne.
Vi, för vi var nio trädgårdsamatörer som reste tillsammans, är så glada över allt fint vi fått se och alla nya bekantskaper vi gjort både bland människor, prylar och växter. 



Inspiration fick vi massor av, 





och alla förälskade vi oss mer eller mindre i hortensior,





Nu vill jag gärna, helst redan i morgon om jag skulle tillfrågas ikväll, göra om en del av trädgården men behöver mer tid för eftertanke och planering innan det eventuellt är dags att sätta spaden i jorden.









Fortsatt skön sommar!

8 kommentarer:

  1. Oj vilka inspirationskällor ni besökt! Roligt att vara ett gäng när man åker på sådana resor :) Tack för titten o ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Oj här var det många fina och inspirerande bilder :) Men jag vet sen tidigare att du är en duktig fotograf. Bilden med det raka vattenblänket sparade jag som inspiration. Undrar om den är från en trädgård jag sett i en bok, men då fanns en rak taxushäck som fond bakom. Fast det kan ha hänt mycket sen boken skrevs :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilden är tagen i Lottis trädgård utanför Ängelholm.

      Radera
  3. Vilken kul resa. Verkar ha varit fantastiska ställen!
    //Helene

    SvaraRadera
  4. Härligt att reda genom Skåneland i hortensiatider! Många fina inspirerande bilder och en del trädgårdar känns igen.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi besökte flera kända trädgårdar och plantskolor så jag förstår att du känner igen bilderna.

      Radera