onsdag 21 oktober 2015

Resan norrut, del 4, Hos Monica ...

På väg från E4 och mot Fraxinus trädgård passerade vi en liten skylt med texten Visningsträdgård, öppet om vi är hemma (så tror jag i alla fall att det stod). Här måste vi stanna på tillbakavägen om det är öppet sa jag till min man. 








































Misstänkte redan då att det var Monica med bloggen Glad i Grönt som höll till här och att det var hennes trädgård som jag såg i sluttningen mot vägen.








































Öppet hade de, Monica och hennes man, när vi efter en relativt kort stund var på väg tillbaka mot huvudstråket, E4:an, och extra roligt var det att Monica kände igen mig från bilder på nätet. Inte förväntar man sig att bli igenkänd ca 100 mil hemifrån inte. 
Hos Monica blommade mycket och många, många olika slags bärbuskar och fruktträd fanns där. Min man och jag fick smaka på bär vi inte ens visste fanns. Med oss hem hade vi en vinbärsbuske med namnet ´Wilma'. En buske som får gröna bär. Bär som inte fåglarna kan se och som vi 'odlare' får ha för oss själva. 








































Rölleka, en 'kompletteringsväxt' tycker nog många,  är en växt jag försökt odla ett flertal gånger men den trivs inte här hos oss, tyvärr för nog är den vacker med sina blommor i olika nyanser av rosa. 


























Detta var bara ett av alla roliga och inspirerande möten med människor som mitt trädgårdsintresse har lett till. 

Vad jag menar med kompletteringsväxt skall jag återkomma till i ett annat inlägg.

5 kommentarer:

  1. Helt enkelt underbart och superkul! Se så fint ut.
    Visst är det konstigt att det känns som man känner varandra trots man aldrig möts.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns säkert många som tycker det är mer än konstigt men väldigt roligt är det, tycker jag.
      Ha det gott!
      Birgitta

      Radera
  2. Den där igenkänningsgrejen känner jag igen, visst blir man helt superförvånad när man blir igenkänd :) Så roligt det är att kunna kika in i andras fantastiska trädgårdar, när man är " i närheten". Verkar vara en helt underbar trädgård ni fick se. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Det är jättekonstigt att man tycker man känner en person som man aldrig träffat förut. Man bildar sig en viss uppfattning när man läser bloggarna, det är spännande att se om man uppfattat rätt. Det är trevligt att träffa bloggare i verkligheten också. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  4. Ditt "norrlandsresereportage" är jätteroligt att följa - hoppas det blir flera avsnitt!
    Hälsningar Anna

    SvaraRadera