onsdag 19 augusti 2015

Aldrig tidigare

har jag när vitlöken väl skördats 









































sått annat än Pak Choi och vintersallad i juli månad men i sommar, mitt i sommaren, efter att ha läst olika bloggar och trädgårdsböcker har jag sått vaxbönor som jag inte fick plats med i våras









































och för en knapp vecka sedan var plantorna så här stora. Men jag har också sått dill, rödbetor, sockerärter och morötter. 









































Dillen är redan klar. Nu ligger den nerklippt i frysen och i slutet av förra veckan sådde jag på nytt.










































När rödlök och silverlök lämnade sin plats i grönsakslandet för någon vecka sedan sådde jag vintersallad och Pak Choi för andra gången direkt på friland, den första Pak Choisådden är redan uppäten och vintersalladen gick i blom. Den såddes nog för tidigt men bladen var ändå goda.

Vem vet, blir det en lång och fin höst kan jag kanske skörda bönor i oktober?

2 kommentarer:

  1. Kul när det blir bra när man provar på nya sätt. Jätte fin luktärtsbukett! I år kan även jag plocka buketter av den:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vilken skörd du fått. Det smakar säkert gott med egenodlade grönsaker.

    Ha det gott

    SvaraRadera