lördag 9 april 2022

April, april...

Kallt har vi haft i snart flera veckor och det har både regnat och snöat. Inget trädgårdsväder alls men mossan, vilken den nu är, som satt sig på krukkanterna av korallkalksten och cement verkar ha uppskattat det. 

I dag när eftermiddagssolen återigen visade sig fick den mossan att lysa som guld och mig att glädjas över att jag låtit den sitta kvar.  

Krukorna började tillverkas av Syco AB i Strömstad i mitten på 1940-talet och kallades krukorna som andas.

Själv har jag senaste tiden ägnat mig åt trädgård inomhus istället genom att sticka sockor och lyssna på Botaniska trädgårdspodden.

Mönstret till sockorna hittade jag på nätetLänkar till TrädgårdsFägring.

Allt Gott!


4 kommentarer:

  1. Fine krukker.
    God helg!
    /Irene

    SvaraRadera
  2. Det kolde vejr har ikke indbudt ret meget til havearbejde, men nu håber vi på det ændrer sig. Sikke flot mos på krukken.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvaraRadera
  3. Hej Birgitta!
    Vi hade snöstorm och snöfall i två dygn. Inte så kul då man väntar på att våren skall komma. Krukorna är fina, och det är mönstret till sockorna också. Har precis avslutat ett par, trådarna skall fästas, så är de klara. Trädgårdsarbetet har flyttat inomhus, fick så om mina zinnior. Längtar till att få rensa och gräva.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  4. Botaniska trädgårdspodden låter spännande :) Jag snickrade på ombyggnaden av rhododendronsällskapets hemsida och var tacksam för vädret. Men nu i veckan har det varit skönt väder att plantera i.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera