söndag 17 februari 2019

Siktlinjer

är veckans tema i TrädgårdsFägring. Sådana linjer kände jag alls inte till när jag en gång blev trädgårdsintresserad så det är inget jag planerat för i våra små trädgårdar 










men tittar jag extra noga på foton jag tagit under åren som gått så finns den där linjen där.

Visserligen inte som i England,






detta trädgårdarnas förlovade land, men ändå.


Rodmarton Manor, höjdpunkten på snödroppsresan för ett par år sedan, bjöd på både arkitektur, siktlinjer och snödroppar




Nu väntar jag lite otåligt på att Galanthus 'Rodmarton Arcturus' skall visa sin blomma för första gången. Knoppen, som är väldigt tjock, ser lovande ut.


Är så glad över fotot jag för några år sedan tog av min pappa, som nu inte längre är med oss, tillsammans med ett av våra barnbarn och nog finns där en siktlinje.

Siktlinjer gäller ju inte bara trädgården:-)Fler bidrag på temat hittar du här.

Väskan är packad och läxan gjord. Det ger sig i morgon om det blir bakläxa. Då åker Ann och jag till Halland på stickhelg. http://www.knitonepurrone.se/kurser-37670338

Trevlig helg!

PS!
Nu är det söndag kväll och vi är hemma igen efter en mycket rolig stickhelg i Långås.




8 kommentarer:

  1. Varmt og smukt billede af ældste og yngste generation. Der er den dejligste sigtelinje mellem de to.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  2. Ja, siktlinjer mellom generasjoner som hører sammen, og lange eller korte utkikk i naturen er vakkert å se.
    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  3. Fina bilder,från din trädgård och från England, men finast är den med din far och ditt barnbarn. Vackert hantverk.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  4. Visst finns det "siktlinjer" både i trädgården, i foton - och bland oss människor! Men ibland har man fått till siktlinjer utan att tänka på att det varit just siktlinjer, alltså då både i trädgården och på bilder...men det är då det har blivit extra bra!! Fast i England är är trädgårdsentusiasterna väldigt upplysta om sånt här. Men dom har ju massor av generationers erfarenhet av att odla.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Härlig bild på din pappa och hans barnbarn :) Värt oändligt mer än siktlinjer därute tänker jag. Tycker du har fina linjer i dina trädgårdar som du visar och även de engelska. Man får ju liksom skala ner proportionerligt från en stor Manor garden till en normal villaområdes trädgård. Stickkursen ska jag googla. Var det teknik för att gå vidare med mer Fairisle stickning?

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Flotte billeder fra England , der forstår de sig virkelig på haver, men det ser nu også godt ud i din have.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvaraRadera
  7. Ja britterna är ju mästare på det mesta inom trädgård. Även siktlinjer. Verkligen fin bild på din pappa och ert barnbarn.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera
  8. Snygga siktlinjer av olika slag. Alltid spännande att undersöka vad som finns längre fram. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera