eller hur?
I alla fall känns det så både hos mig och
hos växterna i trädgården.
Julrosorna har stora knoppar
och en och annan har även
slagit ut sina blommor,
trollhasseln blommar och snödropparna börjar övergå
från spjut till dropptillvaro.
Dessa grävde jag upp idag – det gäller att
passa på innan Kung Bore stänger till marken.Enligt väderprognosen skall vintern komma
nu under helgen och därför har granen åkt ut.
Alla höga vinterståndare i rabatterna
och klematis som ändå skall klippas ner helt har jämnats med marken (nästan i
alla fall). Detta tillsammans med granriset från julgranen, det ris som fanns i
krukorna ute och lite fiberduk, hoppas jag skall kunna skydda framförallt julrosor
men också de buskpioner, som hunnit skjuta långa skott, mot vinterkylan.
Hoppas kan man ju alltid
men innerst inne tvivlar jag på att några ormbunksblad, floxstjälkar och grankvistar
kan skydda
späda knoppar när temperaturen visar på bortåt tio minusgrader, men just nu
lever jag på hoppet. Våren kommer ju alltid ändå.
Trevlig helg!