Det handlar inte om trädgård i det här inlägget utan om glas.
Färgglatt glas, från 1960-70 talet, som jag trodde att jag aldrig mer skulle tycka om.
Färgglatt glas, från 1960-70 talet, som jag trodde att jag aldrig mer skulle tycka om.
Enligt tidningen Retro, kallade Peo Ström
det han designade för Alsterfors glasbruk mellan åren 1967 och 1972 för
ungdomssynder. Synder som med sina knalliga färger under senare år blivit en
del av popepoken. Inte bara för oss här i Sverige utan framför allt för engelsmän och
amerikanare.
Vaserna 'glasblommorna' såg jag på en antik och loppmarknad strax före jul och de kändes som riktiga glädjespridare i vintermörkret.
Trevlig helg!
Vaserna 'glasblommorna' såg jag på en antik och loppmarknad strax före jul och de kändes som riktiga glädjespridare i vintermörkret.
Trevlig helg!
.jpg)
.jpg)

.jpg)
.jpg)

.jpg)

+-+Kopia.jpg)
+(2).jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


