snö och väldigt kallt i slutet av december 2012,
men tittar jag på foton från förra årsskiftet verkar
väderleken varit precis som den vi har nu.
Många plusgrader, ingen snö och mycket i trädgården
som fortfarande var grönt.
Vädret just nu lockar mig att tro att våren snart
är här för julrosorna
blommar eller har stora knoppar.
Vis av förra vinterns barfrost får de nu behålla sina
blad och dessutom ett extratäcke av löv.
Vis av förra vinterns barfrost får de nu behålla sina
blad och dessutom ett extratäcke av löv.
Kejsarolvonet har massor med knoppar
och
det har den lilla vitblommande tibasten också.
Skimmia x confusa 'Kew Green', ett
reseminne från 2008
och Trewithen, frös ner helt i våras men har kommit
tillbaka. Vackert med lite grönt mot allt det gulbruna.
tillbaka. Vackert med lite grönt mot allt det gulbruna.
I grönt börjar också snödropparna måla
marken,
grönt med lite vitt.
Ett riktigt Gott Nytt År och
ett härligt trädgårdsår!
önskar jag er alla.
.jpg)

.jpg)
.jpg)

.jpg)

+-+Kopia.jpg)
+(2).jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)



