söndag 22 januari 2017

Vår i köksfönstret

är det idag.



Snödropparna jag tog in för några veckor sedan har trots att de fått stå ute ibland blivit långa och gängliga av inomhusvärmen men är fina ändå. Hoppas nu de orkar slå ut också.



När jag grävde upp snödroppslökarna för ett par veckor sedan följde några nunneörtsknölar med upp. Dessa planterade jag mest på skoj. Trodde de skulle torka bort, men inte. Nu blommar de riktigt fint och jag kan inte bestämma mig för om det är blommorna eller de skira gröna bladen som är finast.



Slagit ut sina blommor har också blåbärsriset gjort. Mycket vår i köket idag ;-))


6 kommentarer:

  1. Så fint! Har varken snödroppar eller nunneört eller grävbara rabatter för den delen - men lite blåbärsris skulle jag ju kunna plocka in. Skir grönska är en bristvara just nu...
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Vilken vårlycka du har i fönstret. Nu blev jag sugen på att gräva upp de få snödroppar jag har och driva inne istället.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Allt möjligt har jag provat i fönstret men inte nunneört.

    Ha't!'
    Anja

    SvaraRadera
  4. Så sött med nunneörten och krukan var tjusig också. Inget vårligt på mitt bord än, men jag har lyckat hålla liv i två stora Azaleor från nyår.
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Så härligt med skir grönska i köksfönstret, dessutom i jättefina kurkor !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  6. Krukor skulle det naturligtvis stå !

    SvaraRadera