måndag 28 juli 2014

Vattnar och vattnar.

Är just nu väldigt glad över att vi har kommunalt vatten för floxen hänger efter bara ett par dagar utan bevattning och det gör grenastern och rosenflockeln också. Ja egentligen slokar det mesta i trädgården.









































När man vattnar eller om det kommer regn efter riktigt varma dagar uppstår en speciell doft. Den doften önskar jag att jag kunde sätta ord på. Den har funnits med från min barndoms somrar hemma hos mormor och morfar och ända tills nu. Så fort jag öppnar vattenslangen en solig dag sticker den mig i näsan.
Strax efter jag skrivit detta kom det efterlängtade regnet. En riktigt ordentlig skur så jag hoppas slokande rödbetor och sallad i grönsakslandet kvicknat till och återfått sin 'spänst' och jag hoppas också att den varma, sköna sommaren kommer tillbaka. 


5 kommentarer:

  1. Här slokar också det mesta!
    Inne i Stockholm var det översvämning men vi fick bara en kort skur.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Avundas dig regnet, här har det inte kommit en droppe idag :( Här hänger det mesta av vattenbrist också trots att det kom regn i lördags, fast tyvärr är inte 14 mm nog efter flera veckors torka. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Samma här, torrt ,torrt men nu vattnar jag bara det som är absolut nödvändgt. Nu säger dom att vi skall få regn på onsdag, det tror jag när jag ser det. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  4. Oj vilken värme vi fått här i Norden, men tur att vi har tillgång till vatten, annars skulle det gå illa. Fått regn här också, men ett av de värsta åskovädren dessutom. Inget hände hos oss men väl i grannbyn.
    Ha en skön sommardag!/ Monica

    SvaraRadera
  5. Är riktigt avundsjuk på ditt kommunala vatten. Och doften du talar om - jag tror att jag vet vad du menar. Kanske är det nyttigt ibland att inte kunna sätta ord på allt - upplevelsen får förbli unik.
    /Anja

    SvaraRadera