onsdag 31 augusti 2011

Tack alla

för glada tillrop och gratulationer. Det har sedan utmärkelsen 'Årets trädgård 2011'  i Drömhem och Trädgård  varit en både rolig och spännande tid.
Så välstädad som trädgården är just nu har den nog aldrig varit tidigare :-) och därför har det inte blivit mycket tid över till att sitta vid datorn.


De gröna halvcirkelformade trådväxtstöden såg extra fula ut när vi började se trädgården med ’andra’ ögon. Idag fick jag dessa av rostig plåt. Betydligt finare än de gröna, tycker jag.




Krolliljornas frökapslar är sprickfärdiga och hade det inte varit för morgondagens öppna trädgård så hade de hamnat i sopsäcken idag. Vill inte ha fler utav dem även om de är väldigt fina.





Trädslingan, Vincetoxicum nigrum, har rymt från päronträdet och kramar istället krolliljornas fröställningar.



De nästan svarta blommorna är bara ca 5 mm i diameter. Oansenliga kanske, men det är en växt jag gillar.

25 kommentarer:

  1. Nä-men Birgitta!
    Så få'la du inte göra mot oss vanliga dödliga med MASSOR av GRÖÖÖÖNA, praktiska växtstöd....
    Snyft!
    Men!Visst ÄR dina gööööörfina!

    Ses i morgon!/Anja

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om trädslingan, den är läcker:) Kan tänka mig att du putsat i trädgården extra nu men jag tycker alltid att du har det fint:)Vi ses i morgon/Monne

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt . Grattis så jätte mycket till utmärkelsen. Du har en fantastisk trädgård. Skulle gärna vilja ha sett den irl.

    Vilka vackra fröställningar.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag allt avis! Får fota dem i morgon och "copy" :)
    De där frökapslarna ser intressanta ut..... :)
    Skall bli så roligt att komma till dig i morgon! Synes :)

    SvaraRadera
  5. Gratulerar till utmärkelsen! Ha en riktigt fin och härlig dag i morgon!!
    Ha det bäst / Liv

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till att ha blivit Årets trädgård!
    Inte alls förvånande när man ser din blogg :-)
    Hoppas ni får en underbar dag.
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  7. A very nice blog!I'm happy to meet you!
    Monica

    SvaraRadera
  8. Jag missade ditt förra inlägg så jag får ge er ett stort GRATTIS till utmärkelsen idag istället. Lycka till med er öppna trädgård...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  9. vilka fina rostiga stöd , var har du fått tag på de?Lycka till med allt nu i helgen!!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  10. Vackert, synd att jag inte få se detta med egna ögon, men det får bli en annan gång, ha en bra dag.

    SvaraRadera
  11. Jag gillar ju Krolliljor mycket! Skulle vilja ha massor! Men har inte en enda! Köpte tre dyra lökar i fjol, lite grönt kom upp i våras...Men nu:Borta! Kanske de beter sig så? För jag har läst att det tar ett par år innan blom...Och det är ju segt att vänta på! För otåliga mej i alla fall!
    Slingerväxten hos dej är ju fin!
    Kram! Lena

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Grattis till att börja med till den fina utmärkelsen som ni verkligen är väl värda!!!
    Extra kul tycker jag med liten trädgård att det är att någon med just liten trädgård som har vunnit, det ger hopp till en själ på ngt vis, känns som om att jag kanske begränsar mig själv just på grund av att trädgården är liten, men vi har bara bott i huset i 10 år så jag har en tid kvar till er status.
    Önskar er en toppendag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Ett stort grattis till utmärkelsen!
    Dom har gjort ett bra val.
    Ha en bra Helg
    Mariana

    SvaraRadera
  14. Stort grattis igen.... Har nu sett det fina reportaget också!!! Åh, vad fina rostiga stöd....... :-))))

    Lycka till idag!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  15. Vilket fint växtstöd ni har finns det att köpa???
    Jag beundrar verkligen din fantastiskt fina trädgård med så många ovanlia och fina växter och alla otroligt fina dekorationer.
    Ni är väl värda all uppmärksamhet och utmärkelser.

    Lycka till

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  16. Hoppas ni får en trevlig visningsdag:-)
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  17. Grattis grattis. Som trogen Drömhem och trädgårdsläsare kändes kul men en trädgård som jag faktiskt känner lite. . . . .brukar ju kolla din blogg i alla fall en gång per vecka och njuta och få inspiration. Grattis och stort tack att du delar med dej.

    /Ingegerd

    SvaraRadera
  18. Jag kan tänka mig att ni har putsat och fixat i trädgården, men den var ju väldigt fin redan innan! Önskar jag hade kunnat komma idag men är med er i tanken i alla fall - och jag hörde dig på radion i morse! :-)

    Stor kram

    SvaraRadera
  19. Jag blir glad varje gång jag går in på din blogg och ser allt fint:) Extra kul var det nu när jag sett att vi tagit hem priset. Det är ni värda! Grattis!!
    Skulle varit kul att komma dit på riktigt, men nu får jag frossa i dina bilder och på andra bloggar som bilder dyker upp i...och i Drömhus och trädgård förstås:)
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  20. Ett stort grattis till dig och Sune. Ni har en fantastisk trädgård och det är roligt att följa den här på bloggen. Jag är ledsen att jag inte hade möjlighet att komma upp till prisutdelningen, men jag är säker på att ni hade en härlig dag!
    Allt gott,
    Eva

    SvaraRadera
  21. Hejsan Birgitta, ett stort tack för att ni hade öppen trädgård och ett stort grattis till utmärkelsen.
    Jag har besökt din trädgård via din blogg, men att få uppleva den. Tack igen, så jag njöt. Mysigt
    och vilka fina växter, välmående, inspererande, design, rostigt
    hur nånga arter har du ?
    Glädjekällan har allt !
    Kantarell pajen, så god !
    Kram Kia

    SvaraRadera
  22. Grattis grattis. Har kikat på många bloggar och det verkar som om många besökt dig//Britt

    SvaraRadera
  23. Men jössses! Hur har jag kunnat missa detta?? *skäms på mig*

    Ett stort och varmt grattis till utmärkelsen. Den är er välunnad, det ni visar här i bloggen är en fröjd för ögat och väldigt inspirerande. Även om jag just nu inte är i trädgårdstagen direkt.

    Trevlig helg på dig!

    Kram/Veronica

    SvaraRadera
  24. this is very interesteing plants.

    SvaraRadera
  25. Grattis!

    Tjusiga kantstöd!

    Ha en fin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera