tisdag 13 november 2007

Krukodlade hostor blir ingen snigelmat.



I våras var vi några stycken som beställde hostor från Fransen Hostas / http://www.hostaparadise.com/. De var trevliga att handla från och fina plantor fick vi.

Att bestämma vilka jag ville ha var inte lätt men här är några utav de jag valde, som jag nu odlar i kruka. Eftersom de stått i halvskugga, ja nästan skugga, för de fick bara lite sol på förmiddagen, har jag inte behövt passa med vatten var och varannan dag. Inte heller har sniglarna fördärvat bladen. Nu står de i kallbänken och jag hoppas de skall klara vintern bra.




Hosta 'Pinwheel', bladen är lite ’vridna’ och minst 3 färgade.



Hosta ’Cinnamon Stick’ är nog den jag blev mest glad över för jag har i flera år försökt få tag på den.



Hosta ’Pandora’s Box’ växer till ganska snabbt.

Det är så lätt att glömma bort att hostorna inte bara har blad utan också blommor.



1 kommentar:

  1. Så många fina bilder du har visat sedan jag var inne sist! Härligt - jag njuter. :) Intressant att höra att dina krukodlade hostor klarat sig utan att bli snigelmat. Mina, också beställda från Fransens, har planterats i rabatt. Vi får se hur det går med dem. Ha det fint i novembermörkret!
    Kram Karin

    SvaraRadera