tisdag 23 oktober 2007

Den vackraste dag som sommaren gav – Visst har det hänt att jag längtat dit…..


Försöker ändå leva i nuet så idag har jag grävt upp alla verbenaplantor och krukat in dem. Nu står de i växthuset. Där står också en av mina två knölar, Cyclamen cilicium, som lär ha svårt att överleva vår långa vinter, inte utan att jag känner viss förståelse. En knöl skall få stå kvar i rabatten, troligen med livet som insats.


Kanske är det både första och sista blomningen för Crocus speciosus ssp speciosus, men i vilket fall som helst så är den läcker. Precis såhär drömde jag att den skulle sticka upp mellan sedumen. Förmodligen är där inte tillräckligt torrt för att den skall komma tillbaka nästa år.

1 kommentar:

  1. Vackert med Crocus speciosus ssp speciosus som sticker upp ur sedumen! Vilken tur att du hann fånga det så fint med kameran om de nu inte skulle överleva vintern.

    SvaraRadera