söndag 13 januari 2019

Fyrverkeri,


färgfyrverkeri i trädgården i januari är det möjligt? Ja, tycker jag. 

Bara solen visar sig sprakar det till. Inte precis i regnbågens alla färger men många av vinterståndarna lyser som om de vore av guld 


och det gör även det lilla dvärgsyrenträdet.


Sådana dagar är jag glad att jag inte höststädat trädgården utan bara krattat in alla löv i rabatterna 


och låtit det mesta av fröställningar och gräs stå kvar.
Fyrverkeri är temat den här veckan i TrädgårdsFägring och fler bidrag på temat hittar du här.
Under helgen har jag varit på Trädgårdsfest mitt i Vintern i Varberg. Lyssnat på fem inspirerande, roliga och verkligen
'färgsprakande' föredrag. 
Många tack till Hallandskretsen, STA.

6 kommentarer:

  1. Der er da masser af fyrværkeri i dine billeder 😀
    Det er så skønt med have foredrag på denne tid, hvor vi længes efter at haveåret rigtig kommer i gang. Den 2.februar skal jeg til Århus og høre et foredrag om Austin roser, det glæder jeg mig til.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det både avkopplande och väldigt roligt att få lyssna och lära sig mer om sådant man tycker mycket om. Hoppas du får en fin stund tillsammans med alla fina Ausinrosor.
      Ha det gott!
      Birgitta

      Radera
  2. Mmm... jag gillar din tolkning för jag upplever att det är precis så det är. Jag tar kameran och korgen och går ut - där står de och verkligen sprakar i olika bruna och rostiga nyanser. Så läckert och omöjligt att vara utan :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen är underbar och ger liv åt det mesta, även trötta tanter :)
      Ha det gott!
      Birgitta

      Radera
  3. Det sprakar verkligen om dina bilder, jag kan höra rasslet när man rör vid alla torra vinterfrön och torra stjälkar. Vi har ju varit på vinterträffen en gång och det var väldigt trevligt och vad jag förstått så var den här träffen en höjdare. Tyvärr bor vi lite för lång ifrån , fast jag vet att många åker mycket längre, Vi får se nästa år. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har under åren varit på några trädgårdsfester mitt i vintern och alla har varit väldigt trevliga men precis som du skriver årets fest var en riktig fullträff. Så många härliga föredrag vi fick lyssna på.
      Ha det gott!
      Birgitta

      Radera