måndag 30 januari 2017

Längtar inte

bara drömmer...
Inget direkt inlägg, endast en bild....


14 kommentarer:

  1. Suck... JAG längtar! Till dessa ljuvligheter... Men det är gott att veta att det finns där ... framför oss.
    Sån fin bild! Behövdes idag i det gråa töcken vi har, som kallas vinter.
    Ha det gott!
    Lena i Blekinge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittade fotot när jag gick igenom gamla bilder. Skall redan i februari börja leta förgätmigejplantor i trädgårdsbutikerna för nog var korgplanteringen från Zetas väldigt fin.
      Ha det gott!
      Birgitta

      Radera
  2. Hvor er det en skøn kurv fyldt af forårsstemning. Det er sådan et billede, man bliver flad for at se på en lidt grå dag.

    Hilsen Elna

    SvaraRadera
  3. Längtar eller drömmer ;) Sak samma för mig i alla fall :) Härlig bild oavsett :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stor skillnad tycker jag. Längtan är mer påtagligt verklig, finns där så gott som hela tiden och drömmen är mera diffus, en konturlös och suddig framtidsbild. Något vi kanske får diskutera nästa gång vi träffas.
      Ha det gott!
      Birgitta

      Radera
  4. Drömma är härligt ibland :) Vackert arrangemang!

    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotade korgen på Zetas för några år sedan. Kanske dags att redan nu leta förgätmigejfröer för att härma?
      Ha det gott!
      Birgitta

      Radera
  5. WOW!!! Vilken läcker blandning i din fina korg.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig bild som skvallrar om att snart, snart är det vår igen !!
    Tack för injektionen !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  7. Lockar till egen komposition. Kanske jag äntligen komma till skott, har inte tidsbrist att skylla på längre.
    Anette

    SvaraRadera
  8. Anette, Isa, Merja och Elna.
    Tack för era kommentarer. Visst är det lätt att tro att korgen är min men det är den inte. Såg den på Zetas för några år sedan. Kombinationen med framförallt förgätmigej och penséer är helt underbar.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Underbart! Såg att man kunde köpa penséer nu men jag stod emot frestelsen. En månad till sen så...
    Ha en fin helg

    SvaraRadera