onsdag 16 november 2016

Gråvädersdagar

tycker jag om. Särskilt om diset finns där men inte regnet.
Det enda trädgårdsrelaterade i detta inlägg blir hallonplantorna med sin fina mossiga ram.


Resten av bilderna är från naturen nära stranden av sjön Mjörn utanför Alingsås.



Jag njuter av att snön är borta så att jag kan promenera vart jag vill i skogen och att som igår gå där tillsammans med någon man känt i mer än 40 år ger liksom en extra dimension åt promenaden.





Nog är det fint även med vinter och snö men skidorna och jag är inte längre goda vänner.

Fortsatt härlig höst - nu är det nästan bara en enda vecka kvar tills Första Advent.

4 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder! Även här har vi haft en gråvädersdag men vi har ganska mycket snö kvar så promenerande med hunden är fortfarande mer jobbigt än njutbart.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, låter som om du haft en trevlig dag i fina omgivningar :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Så vackra omgivningar och fina bilder. Gillar också gråväder om luften inte är för kall och det är trevligt fotoväder dessutom. Murverk med stenar har jag ett gott öga till. Källaren är helt underbar. En sån skulle man ha!
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder. Gråvädersdagar kan vara fina på sitt sätt med dämpade färger och ett lugn i naturen. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera