tisdag 30 augusti 2016

Endast naturliga ingredienser.

Helgen som gick besökte vi Sofiero och såg det stora tårtkalaset. Skira, strama, vidlyftiga och fantasifulla konstverk i form av tårtor. Nu blir det mycket bilder.









































Romantisk våningstårta, blomsterbagare Helena Bertilsson. Visst missade jag många av tårtorna men denna, vinnaren, fick jag i alla fall med på bild.








































Sensommardröm, blomsterbagare Anna-Lovisa Andersson.








































Tårta Vert, blomsterbagare Boel Sörhede. Min favorit men jag tycker nog mer om grönt än om blommor.

Även om utsidan är naturlig gömmer sig säkert ingredienser som inte kommer från naturen t.ex oasis bland alla blad och blommor. Har försökt få reda på vad stickmassan tillverkas av men inte hittat någon sådan information.



























Till sist Sofieros jättetårta. 
Jag tittade mer på bakverken än på skyltarna som talade om vem som bakat så en del av skapelserna jag visar har jag ingen information om.

4 kommentarer:

  1. Makalösa skapelser! Många gånger är historien om hur nåt blev till intressantare än slutresultatet, men just på den gröna tycker jag mig se oasis under det täckgröna. Sen handlar det ju inte bara om att göra nåt tjusigt utan också att få till det med det material man har tillgång till. Hortenisatårtan som för associationerna till grädde är nog min favorit i alla fall.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Fantastiska skapelser, snacka om fantasi och skaparglädje :) Kul tema, måste vara hur kul som helst att få vara med om :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Fantastiska tårtor!! Mina favoriter blev den med hortensia och lammöra, Färgglada med frukt:)
    Tack för titten!

    SvaraRadera
  4. Makalösa var ordet :) Jag gillade gräddbakelsen och den gröna skapelsen. Hade en fundering på att åka dit men var trött på bilkörning efter helgens österlentur. Nu fick jag se en del av det ändå. Stog med ett oasisblock i handen häromdagen. Var ska jag slänga det? Det bryts inte ner i kompost vet jag. Är det plast månntro... Till slut åkte blocket i brännbart.

    H Elvis Lives som jag fick av dig skickar upp en blomstängel i mörkt violett nu - en urläcker färg!

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera