fredag 24 juni 2016

Ja, det där med växtnamn....

Oftast, men inte alltid, kommer jag ihåg vad växterna jag planerat i trädgården heter men under helgen som gick när det kom fyra bussar med trädgårdsamatörer gjorde jag inte det.

Av trädgårdens alla hostor var det två som många fastnade för. Båda är de storvuxna och båda går de i den gulgröna färgskalan. 








































Den längs gången till växthuset kom jag ihåg namnet på, 'First Love' men namnet på den under narrbusken hade helt försvunnit ur minnet.







































Men nu vet jag, den namnlösa hostan heter 'Hollywood Lights'.

Glad Midsommar!

4 kommentarer:

  1. Förargligt! Men så fin som din trädgård är tror jag inte att besökarna ens märkte din lapsus!
    Fortsatt glad midsommar!/Laila

    SvaraRadera
  2. Med så många växter som du har så är det ju otroligt strongt att komma ihåg nästan alla. Men jag är likadan, jag vill gärna veta vad det är. Hostorna ser ut att ha klarat sig bra från sniglarna ännu.
    Hälsning Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Komma ihåg och komma ihåg .. jag har dem nästan alla i en excel-fil;-))
      Fortsatt skön midsommar!
      Birgitta

      Radera
  3. Haha, hostor är hopplösa, tycker jag. Jag drar mig för att skriva inlägg om dem, för jag har med tiden blivit osäker på vilken är vilken. Just nu sitter jag dock med ett inlägg om min bladväxtrabatt och sliter med att få ihop det. Måste göra det för min egen skull så jag får ordning på torpet. Här finns det inga exelark, tyvärr, bara ständiga planer på den.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera