fredag 13 maj 2016

Min vårfavorit och Blommig fredag.

Den förgrodda potatisen, Orla och Gwenne, behöver snart kupas och årets grönsaksfrösådder har börjat gro. Det händer mycket på kort tid när vårvädret visar sig från sin bästa sida.
Egentligen skall detta blogginlägg handla om Blommig Fredag och veckans tema 'Min Vårfavorit' och inte potatis och grönsaker.
Att jag tycker om både snödroppar och julrosor vet ni nog vid det här laget men de båda hör mer hemma bland vårvinterfavoriterna.







































I stället får tulpanerna, de där som 'bara' poppar upp i en massa olika färger, symbolisera vårens favoritväxt,  för precis som rådjuren är jag förtjust i tulpaner och särskilt  när de 'bara' dyker upp en här och en där bland perennerna i rabatten.








































Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Här gillas också tulpaner men av just rådjursskäl, har vi inga ;) Absolut ingen idé att plantera något som vi aldrig får se blomma. Men kanske att jag nu vågar då Trico Garden verkar fungera :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Dom flesta har tydligen ansett tulpanen som sin favorit den här gången, kanske för att dom verkar extra fina i år. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera