fredag 5 februari 2016

Hos oss

är trädgården liten och jag har efter snart 20 år lärt mig att allt jag vill ha i växtväg inte får plats hur mycket jag än försöker och numera hjälper inte ens skohornet. Därför gräver jag bort mer än vad jag planterar nytt. 






























Denna veckas tema i Blommig Fredag är Årets nyhet, trädgårdsnyhet, och hos oss (mig) blir det fröinköpen från Impecta, de fådda tomatfröerna från Martha och Kerstin, violbeställningen från England tillsammans med Anja och


källartrappsrenoveringen med nytt räcke som min man gjort (visserligen ännu inte klart) som får dela på den rubriken. Vet inte riktigt vilken jag skall välja. Vad går upp mot, egenodlade tomater, att kunna plocka stora buketter med gärna vita ringblommor, luktviolernas doft









































eller ett källartrappsräcke som man kan se igenom och där själva stödmuren till trappan inte ens är sprucken eller ful och där räcket inte kan ruttna? Att välja är inte lätt!


Trevlig helg!

24 kommentarer:

  1. Vilket fint räcke! Passar ju så bra in. Kul med lite fröer iallafall och tomater kan man ju inte vara utan.
    Trevlig helg
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev räcket fint! Kommer bara våren skall det bli helt klart.

      Radera
  2. Jeg har det på samme vis, og må være svært forsiktig med nyheter i år!
    God helg!

    SvaraRadera
  3. Oj det växer fram hos er det där med tomater är ju toppen vilken nyhet att det snart är klart
    Ha det gott i helgen snart får vi ut och jobba
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Vilket snyggt räcke. Den ringblomman har jag på min önskelista att beställa hos Impecta, jag har inte sått på flera år. Men varje år gör jag en lista på fröer jag vill ha. Kanske blir det så att jag inte kan stå emot denna vår:) Utan det blir en beställning:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vilken skillnad det blev med det nya räcket! Jättesnyggt :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev räcket fint. Ännu är det inte helt klart men kommer bara vårvärmen går det att fortsätta och då kommer nog också gångplattorna tillbaka på sin plats.

      Radera
  6. Tomater och gurka sår jag gärna, blommor blir det mindre av, men blir sugen då jag ser alla fina fröpåsar.
    Trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  7. Så fint räcke! Alltid roligt att se före och efter.
    Ja, och vilken söt ringblomma. Antecknar... =o)
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  8. Det där trappräcket var ursnyggt! Det blir så luftigt och lätt med ett "transparent" räcke. 10 poäng.
    /Eva Linnea

    SvaraRadera
  9. Du är lyckligt lottad som har en så händig man.
    Egenodlade grönsaker slår nog det mesta.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  10. Vilket snyggt räcke! Precis ett sånt skulle vi behöva... Som det är just nu har vi inget räcke alls, vilket alltså innebär en stor risk att någon skulle kunna trilla ner.
    Ska genast visa bilden för min man :)
    Trevlig kväll! / Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Räcket är inte helt färdigt, men ändå fint tycker jag. Kul att du tycker detsamma!

      Radera
  11. Vilket helt underbart räcke det kommer att bli ett smycke i er fina trädgård och kommer att smälta in så fint mot den.Han är duktig Sune.Den där tomaten blev jag nyfiken på :)
    Jag önskar er en helt underbar helg!!

    SvaraRadera
  12. Suprsnyggt räcke! Vita ringblommor låter väldigt lockande. Tack för tipset.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  13. Instämmer med övriga. Väldigt fint i trappan nu, både trappvägg och räcke. Visst är det tillfredsställande när saker man tänkt på länge blev klara.
    Helene

    SvaraRadera
  14. Snyggt räcke, väldigt stilrent och vackert. Det är roligt att göra någonting nytt i sin trädgård, det finns alltid något som måste förbättras och bytas ut. Ha det fint. CArita

    SvaraRadera
  15. Lyckliga dig som kan beställa närproducerat räcke ;-))! Du räknade upp en del fina nyheter - varför skulle du behöva välja?
    Det är erbarmligt mörkt, milt och regnigt. Nu känner jag akut solabstinens!

    Ha't! /Anja

    SvaraRadera
  16. Snyggt räcke och roligt med viol beställningen. Vita ringblommor har jag aldrig sett. Låter Väldigt fint.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  17. De där vita ringblommorna blir jag nyfiken på!
    Vi får väl klappa oss själva på ryggen för att vi har valt händig karlar ;)

    Ha det gott i veckan!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tur att man här i livet lyckats göra i alla fall ett bra val ;-))

      Radera
  18. Ska försöka få min händiga gubbe att gå en svetskurs! Väldigt snyggt räcke.
    Ibland önskar jag att jag kunde säga som du: det är fullt, vi behöver inga fler plantor. Bara sköta om det som finns...
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera