söndag 7 juni 2015

En helg i nästan enbart trädgårdens tecken.

I går var det Trädgårdsamatörernas Dag och många trevliga besökare hittade hit till vår trädgård. 








































Vi, både min man och jag, var ganska så trötta när klockan blev sju på kvällen och visningen var över för den här gången.

I dag har det varit växtmarknad i Regementsparken i Uddevalla.


























Årets stora begivenhet när det gäller växtmarknader i vår krets, tycker jag. Alltid lika roligt, alltid många försäljare (i dag 41 st) och alltid många besökare. Skönt att det var uppehåll hela tiden. Blåsten och kylan var lättare att stå ut med än ett regn en sådan här dag. 

4 kommentarer:

  1. Underbart vacker svavelpion! Ja växtmarknaderna på I-17 är alltid fantastiskt trevliga:) Vi hade en vansinnig tur med vädret, tänk om det hade regnat också - hade inte varit lika trevligt då om man så säger :) Fina bilder du tog idag! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vacker pion och växtmarkander är kul! 41 deltagare var inte dåligt.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Hejsan Birgitta! Säkert många som hittade till din trädgård!
    Regementsparken kunde jag inte komma till i år men jag tror att alla 41 säljare klarade sig bra även utan mitt bidrag till inköp ,-))!
    Svavelpionen är så vacker! Den står på min önskelista. Jag har haft den men den är spårlöst borta sedan några år tillbaka.

    /Anja

    SvaraRadera
  4. Växtmarkander är så roliga och med 41 deltagare måste det ha varit ett stort utbud! Vacker svavelpion köpte min första i år och hoppas på att den är rosa gul såg den blomma hos Piongurun Sture i helgen otroligt vacker!

    SvaraRadera