fredag 24 januari 2014

Sommarens favoritbild

är denna veckans tema i Blooming Friday.
Att från sommaren 2013 bara välja en enda favoritbild är verkligen en utmaning. 2013 bjöd på en riktig sommar, en sådan sommar som det var när jag var barn, i alla fall som de somrar jag minns. Alltid solsken, badväder och varmt. Skall jag klaga på något så är det, så här i efterhand, att kvällarna var lite kalla.
Nog var det behövligt både för mig och hårddisken jag lagrar på att gå igenom alla bilder som sparats. Idag har jag förpassat massor av dåliga foton till papperskorgen.







































Bilden jag valt som favoritbild från sommaren 2013 kommer från ett härligt trädgårdsbesök i Sundsvall. Där har Charlotte sin trädgård och hon tog emot oss med kort varsel. Bilden är väldigt enkel, nästan bara grön och mörkröd, men den är ändå en stor favorit från 2013. Det enkla vinner nästan alltid i längden ;-)) och det behöver inte blomma, tycker jag.


Trevlig helg!

14 kommentarer:

  1. Vilken fin bild.
    De fina bladen och den grå krukan är fantastiskt fin kombination.
    Som du skriver det enkla är oftast det fina.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  2. Et lekkert og stilrent bilde! God helg :-)

    SvaraRadera
  3. Den har också stått på mitt bord i sommar är såå fin i sin färg och skiftar lite i ljuset också Förstår ditt val
    ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Jättefin bild! Jag prövade den typen av Oxalis i somras och blev helt förälskad. Jag hoppas att jag kan få den att övervintra så att jag får njuta av den i sommar också/ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Vacker bild, och ett fint minne.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Flott komposisjon! Oxalis er spennende.

    SvaraRadera
  7. Smakfullt och vackert som alltid! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. En underbar bild som andas lugn och harmoni. Instämmer, det behöver inte blomma, det behöver inte alltid vara mycket...
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  9. Alla dina bilder är specialla...enkla men mycket innehållsrika.

    SvaraRadera
  10. Jag håller oxå 100 % med om att "less is more" ibland!

    Ha en härlig helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  11. Såå snyggt.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  12. Ah. Där var något jag kände igen :-) Verkligen jättetrevligt att få besök av er. Synd bara att det regnade.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  13. Förstår att det är en favoritbild.
    Enkelt, visst men väldigt snyggt och läckra färger tillsammans!
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera