lördag 8 juni 2013

Nu har vi sommar…


Solen glittrar och speglar sig i trädens nya blad. Det ser nästan ut som om den skickar solkatter till mig när jag går där på skogstigen.
 


 

Stig och stig – delar av den är det en motionsslinga och där sitter belysningsstolpar. Riktigt varma dagar doftar där inte bara barrträd och kåda utan också kreosot. I går eftermiddag fanns en blomdoft i luften men varifrån den kom lyckades jag inte finna ut.
 


 
 

Granarna har precis fått en ny ljusgrön klänning, hundkäxen har börjat slå ut och i skogen blommar blodrot, ekorrbär och skogsstjärna.
 


 

Har ’fejat’i trädgården hela veckan och lite till inför Trädgårdsamatörernas dag så skogspromenaden var välbehövlig på många sätt, men det var jätteroligt att så många kom i torsdags och delade sitt trädgårdsintresse med oss.
 
Fortsatt trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Man bara njuter! Snart blir det bär och frukt, det ser ut att bli bra år.

    SvaraRadera
  2. Ja, tänk vilken kompensation vi har redan fått för det förlorade året 2012.
    Det är helt otroligt hur underbart det är att vakna morgon efter morgon med den blå himlen kikande genom gardinerna....:)))
    Nu är det jag som undrar om du sagt upp bekantskapen med mig...?

    /Anja

    SvaraRadera
  3. Det är underbart! Naturen vår stooora "trädgård".

    Ha det gott!
    Anna

    SvaraRadera