måndag 15 april 2013

Värmen

är äntligen här :-)). Fuchsiorna har fått flytta ut från växthuset och det har en del andra krukodlade växter också fått göra.

 
Snödropparna från Anna-Lena på Orust fäller ut sina kalkblad och visar sig från sin allra finaste sida så fort solen visar sig, men det gör även alla de andra snödropparna. Tänk ändå vilken betydelse den där livgivande solen har!
 

 
Galanthus 'Desdemona'

 
Galanthus 'Lady Elpinstone'
 

Två blåsippor har idag slagit ut sina blommor och denna är en av dem…




9 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med snödroppar. Man blir så glad att se dom. Letar förbrillt i affärerna efter dom här uppe i mälardalen och hittar inga ännu. Det är ioförsig dåligt även med våren här.

    SvaraRadera
  2. Så vackert!! Så många olika snödroppar du har.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fina...jag hittade en ny sort på mässan inte dina fina sorter men väl Brenda Troyle'. Jag vet inte hur den ser ut men väntar man på något fint så får jag väl vänta till nästa vår...

    SvaraRadera
  4. Så vackra blommor! Söt dubbel snödroppe. Min snödroppar är på gång upp nu. Vissta står i väntan på sol för att slå ut...jo, jag väntar också:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. I know you have an extensive collection of Gallanthus. I wish we were able to find them here in North America - the second with the yellow petals is so unusual and beautiful.

    SvaraRadera
  6. Hejsan fru Glädjekällan:)!
    När man få beundra dina snödroppar så här på nära håll (tänk att du är så vig och kommer åt att fota dessa) så kan jag förstå din förtjusning och nördighet över dessa små.
    Själv har jag varit duktig tant igår och idag och växthuset är som nytt! ;)))!/Anja

    SvaraRadera
  7. Alltid lika härligt att se dina fina snödroppar o Sippor!
    Ha det gott! Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Så många fina snödroppar du har! underbara tider nu!

    Kram Ulrika

    SvaraRadera