söndag 30 maj 2010

Min hobby är trädgård och makens är bilar…



Helgen som gått har vi båda fått vårt lystmäte…

Trädgårdens vecka på Orust avslutades med en växtmarknad i Henån och där var jag på förmiddagen …

kvällen och början av natten var jag i Trollhättan tillsammans med make, söner, Johanna och min syster och svåger.



Old Jade, en Mustang från 1968, på väg ut ur garaget … här smyger hon fram längs smultronschersminshäcken...



De tre männen i mitt liv ... maken och sönerna...



Vi hade picknick, tittade på fina bilar och cruisade runt några varv själva.



Tur att vi har SAAB som bruksbil ;-)



En av kvällens favoritbilar...



Men det fanns mycket oväntat och kul att se...



Kvällens sista varv för vår del med syrran på passagerarsätet fram...
Lite kallt var det men inget regn.
Vi hade så trevligt att det gärna får bli en tradition….





15 kommentarer:

  1. Snygg old jade!
    härligt att få glida fram i den!
    Vilka härliga bilar!
    Jag lyckas missa alla växtmarknader... synd jag var på Tjörn hela helgen... Vem anordnade den?
    Allt väl!
    Monika

    SvaraRadera
  2. Man behöver ju inte dela allt.... :-) Förståelse för varandras intressen är det som behövs bara - eller hur!

    Ha' det så bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Snygga bilar! Roligt att kolla på 'tider från förr' =)
    Trevligt med växtmarknader, min första blir till veckan, både som säljare och köpare, kul!

    SvaraRadera
  4. Oj...det ser till och med jag att det är klass på de bilarna. Vilka färger, former och glans!!!
    Carina

    SvaraRadera
  5. Ni ser ut att ha haft det trevligt:) Vilken tur att det inte regnade. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. P.S.
    Du missade väl inte mina fina bilder, nån rost fick jag inte med, men kanske snart..

    SvaraRadera
  7. Jag är uppväxt i en "bilfamilj" och har ett litet intresse jag med. Men det gröna brinner jag mer för. *ler*
    Ni ser ut att ha haft det riktigt skoj!

    SvaraRadera
  8. Det är väl lite som det är hos oss. Maken hade en Pontiac när vi träffades och jag har nog sett hur kan kastar lystna blickar efter vissa bilar......men det får väl bli när alla fyra barnen flyttat hemifrån ;-) /anette

    SvaraRadera
  9. Ojdå!!! Då var vi nära varann för vårt torp ligger nära Trollhättan och vi såg en hel del av dessa vrålåk fast vi inte var in till stan.

    Maidi

    SvaraRadera
  10. Se det var ovanligt blänkande och välputsade plantor du visar den här gången!
    Men de har väl ungefär samma blomningstid som de som du själv har i trädgården, eller hur?

    SvaraRadera
  11. Jo gamla bilar har nog allt sin charm, men det har gamla trädgårdar också ;) Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  12. Fina bilar...och kul med olika intressen som man kan dela med sig av lite ;)

    SvaraRadera
  13. Så mysigt du har haft det Birgitta! Men bilar - well - inte min gebit precis!/Anja

    SvaraRadera
  14. Här har vi lika som er med intressena
    mvh lena

    SvaraRadera