onsdag 3 mars 2010

Den första vårmånaden är här,



i alla fall till namnet, men av vårblommor syns ännu inget i trädgården. Numera går det ju att köpa dem färdiga från ’butiken’ så trots snö och kyla står Iris reticulata – våriris och blommar här, men inte i rabatten utan i en kruka på köksbordet.

Ute är det fortfarande bara snö, massor utav snö men snart har även vi grönt gräs och knoppande buskar och träd, precis som London i mitten på februari.




Hyde Park



Kul idé att ’flytta upp häcken’ någon meter från marken.




En trädgårdsmästare utan höjdskräck behövs!



Sist vi var i London var 1968 och då var vi på denhär gatan då också!


11 kommentarer:

  1. Tihi... 1968 ville jag gärna till den gatan!;-) Men kom aldrig dit då.... och faktiskt aldrig provat senare! Kanske man skulle?!;-)
    I London är så mysigt att vandra. En storstad där man hela tiden överaskas av planteringar - offentliga som privata ... som små floral arr. utanför entrédörrar & butiksfönster (till exempel).... Inte så vanligt i alla storstäder... ju!;-)

    SvaraRadera
  2. Hello, hello, recognise some of those London corners. Ja, nu är nog snön borta från större delen av södra England. Julrosor, primulor och bladverken på klockhyacinterna har kommit upp hos mig. Och min ena klematis skjuter skott - helt oväntat.

    SvaraRadera
  3. I London har jag inte varit sen jag var 13...hm...det skulle vara kul att åka dit...gärna i kombination med en trädgårdsrundresa förståss....

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från England. Sist vi var i London var 1977:) Skulle vara roligt att åka dit igen. Det får bli när vi är "kattfria" men det hoppas jag dröjer;)) Nu ser jag fram emot skåneresan. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  5. Mmmmmmmmmmmmmm ingen snö, vad härligt!
    Vram kram

    SvaraRadera
  6. Vår på köksbordet är det jag också får nöja mig med just nu.

    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  7. Kul att se dina bilder, en sån häck har dom i Trädgårdsföreningen i Göteborg, titta nästa gång, jag kallar det topiary.

    SvaraRadera
  8. Ja, snart är vi där vi med! Med leriga knän och glädjekanter under naglarna - härligt!
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  9. Samma snö läge här, tröstlöst.
    Mariana

    SvaraRadera
  10. Hela England är så pittoreskt och
    mysig!
    Gunnel sa i TV att våren inte dykt upp där ännu.

    SvaraRadera
  11. Snöfria bilder är underbara!

    SvaraRadera