lördag 28 juni 2008

Turkisk hassel och Loppisbesök



Idag har jag tillsammans med en gammal god vän varit runt på olika Loppisar i Bohuslän. Egentligen hade vi tänkt åka på auktion men det var lång väg dit och sist vi var där på auktionsvisning var besvikelsen så stor att vi inte ens stannade tills auktionen började.
Från rundturen idag kom jag bl.a. hem med massor av rostiga prylar. Lyckas jag få ihop dem får jag i alla fall 2 små bord / pedistaler, några kul rabattprydnader, en rostig ram, 2 små fåglar, ett läckert löv och ett klätterstöd. Hur det kommer att gå får jag återkomma till. Skruvarna hade rostat fast så det sista jag gjorde innan jag gick in var att spruta på något rostlösande medel som jag fann bland burkarna i garaget.
Någon bild på allt det rostiga har jag ännu inte tagit men om den turkiska hasseln lyser det rost lång väg, i alla fall i motljus, så den få symbolisera dagens inköp.
Håll med om att den har fina blad !!!!


5 kommentarer:

  1. Oj, vilken läcker bild (jag klickade upp den och bladet framträder otroligt bra mot bakgrunden)!
    Det låter så roligt med loppisar - skulle gärna vilja hitta några bra ställen...
    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Säger som Katarina om bilden! Ortoligt fin! Vad duktig du är Birgitta!
    På tal om rostiga saker så tycker ju även jag om dem - med måtta. Det jag har lite svårt att förstå (berätta gärna för mig om du har en annan åsikt)är dammar med rostigt vatten som verkar ha blivit lite på modet.
    Birgitta! Har skrivit lite om mitt allmänna intryck från Trdgårdsföreningen på bloggen.
    mvh, Anja

    SvaraRadera
  3. Åhh det låter som om du har fyndat! Rost är min favorit i trädgården, förutom växterna då såklart. Det blev en liten loppistur för min del också. Till trädgården fyndades ett gäng lerkrukor, inte så kul men nyttigt! Den rödbladiga turkiska hasseln är verkligen snygg i det ljuset. Ha en fin söndag!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken fin hassel, låter som du fått tag på riktigt fina rostiga skatt.

    SvaraRadera
  5. Oj, så många fynd. Jag var på två loppisar i går men fyndad einte så myclet. En korg, en bit juteväv och en bit spets.

    SvaraRadera