tisdag 4 mars 2008

Lite kallt, men igår



var det en dag med härligt solsken.
Cykeln kom ut för första gången och på skogspromenaden, längs en stengärdsgård, hittade jag vårens första utslagna vitsippa. Att en sådan liten ’obetydlig’ blomma kan göra att man känner sig glad hela dagen?



Det sista äppelträdet blev klippt. Fullt med sjukdomar har det men så länge det är liv i det skall det få stå kvar. Blomningen är underbar och så är också skuggan det ger, riktigt varma dagar. Vem vet vi kanske får en riktigt solig sommar :)?


Vädret ser lovande ut idag också. Lite kallt är det ju på nätterna men jag tror ändå jag skall fortsätta vårstädningen, utomhus.
En härligt solig dag hoppas jag ni alla får.

4 kommentarer:

  1. Vårstädning är vad som gäller även hos mig + att jag inte kan lämna mina stackars knoppstadieblommor att få knoppa ifred utan jag är där jämt och kollar med kameran!;-))

    Ha en go' dag! mvh, Anja

    SvaraRadera
  2. Vi vågar ännu inte städa i trädgården vi har mycket kallare än vad ni har. Men vi ska gå ut och sätta oss med varsin kopp kaffe, klädda i termoställ. Solen skiner..... kanske städa lite, lite det är så roligt. Va bra att du tänker på mig när det gäller julrosor. Ja det är härligt att ha passioner jag har många i trädgården nävor, sippor,lungört, pioner, julrosor, vildtulpaner,alunrot, primula, vallmo mm.... sen gillar jag variegerat, gulbladigt,rödbladigt.
    Nej nu är kaffet klart......Carina

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag skulle behöva ut och klippa i alla våra gamla träd.. har också ett par såna som får stå så länge det har upprätt läge.. bra skugga under sommartid.. =). Härligt med tur och att hitta vitsippor.. härliga vår.. jippiiii..=).. Monica

    SvaraRadera
  4. Vitsippor redan???? Kära nån.

    Snart är det dags för vårstädning i min trädgård, men än så länge är allt genomfruset.

    Jag gillar denna blogg!
    :-D /Rana

    SvaraRadera