tisdag 2 oktober 2007

I solskenet idag har jag planterat blåsippor.


Förra veckan var vi och besökte Alpine Peters utanför Hamburg och där finns ju verkligen blåsippor. Allt från vanliga Hepatica nobilis till riktiga japanska rariteter. Valde ut några Hepatica nobilis var. nobilis som fick följa med hem. Vad blommorna kommer att få för färg vet jag inte för plantorna har ännu inte blommat. Jag valde sådana som har fint bladverk.



Så länge jag kan minnas har jag tyckt om just blåsippor.


Förra sommaren sådde jag blåsippor, färska frön från England och många utav dem grodde i våras. Nu har jag många små omskolade plantor i kallbänken men det tar väl några år innan de blommar och så lång tid har jag inte lust att vänta. Därför har jag planterat lite tyska blåsippor idag som jag hoppas kommer att blomma fint till våren.


1 kommentar: